Tạp chí

Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển

(Journal of Health and Development Studies – JHDS)

Trường Đại học Y tế công cộng

Tiếng Việt / English
Đăng ký Đăng nhập

ISSN (Print): 2588-1442

https://jhds.edu.vn

  • Trang chủ
  • Phạm vi xuất bản
  • Hội đồng biên tập
  • Hội đồng tư vấn
  • Dành cho tác giả
  • Gửi bài
  • Xuất bản
    • Các bài báo mới nhất
    • Tất cả các số báo
  • Thông Báo
    • Thông tin hoạt động khoa học
    • Thông báo của Tạp chí
    • Liên kết hữu ích
    • Đối tác của Tạp chí
Trang chủ > Tập 09, số 04-2025 > The prevalence of stress, anxiety, and depression symptoms among primary and secondary school teachers in Ha Noi, 2020

The prevalence of stress, anxiety, and depression symptoms among primary and secondary school teachers in Ha Noi, 2020

  • Mã bài báo : SKPT_25_059
  • Ngày xuất bản : 28/08/2025
  • Số trang : 1
  • Tác giả : Tran Thi Thu Thuy
  • Lượt xem : ( 108 )

Danh sách tác giả (*)

  • Tran Thi Thu Thuy 1 - Hanoi University of Public Health
  • Do Thu Thao 2 - The University of North Carolina-Vietnam Office, Hanoi, Vietnam
  • Dang Hoang Anh 3 - National Education Union of Vietnam

Objective: To describe the prevalence of stress, anxiety, and depression among primary and secondary school teachers in Ha Noi in 2020.

Method: A cross-sectional study was conducted on 481 teachers from ten primary and secondary schools in Ha Noi in September 2020. The participants' stress, anxiety, and depression levels were measured using the Depression, Anxiety, and Stress scale 42 items. The data was cleaned and analysed using Stata 18.0 software.

Results: The most prevalent disorder was anxiety, with 42.4% of study participants showing anxious symptoms from mild to more serious levels. Noticeably, 12.1% of teachers reported severe levels of anxiety. The prevalence of depression and stress was 24.3% and 24.9%, respectively. 16.2% of teachers had symptoms of all three problems.

Conclusion: The prevalence of stress, depression, and anxiety symptoms was substantial among primary and secondary teachers in Ha Noi. It is essential to care for teachers’ mental health in such an emergency as COVID-19, especially those in the initial stages of their careers.

  • DOI : https://doi.org/10.38148/JHDS.0904SKPT25-059
  • Chủ đề : Mô hình sức khỏe, ốm đau, bệnh tật, chất lượng cuộc sống
  • Loại bài báo : Nghiên cứu gốc
  • Chuyên nghành : Chuyên Ngành Y

Chưa có mã code, vui lòng liên hệ để nhận mã theo số điện thoại : 0246 266 3024 - Email : jhds@huph.edu.vn

  • Thông tin liên hệ : Tran Thi Thu Thuy
  • Email : tttt@huph.edu.vn
  • Địa chỉ : Hanoi University of Public Health
  • Từ khóa :
  • Emergency
  • stress
  • anxiety
  • depression
  • primary and secondary school teachers.

Bài báo liên quan

  • Nurse practice environment and work engagement among nurses in selected public hospitals in Hanoi, Vietnam, 2024
  • Status of outpatient treatment management of patients with type 2 diabetes at Buon Ma Thuot city general hospital, 2024
  • Unveiling Key Determinants for Scaling-up Systems Navigation and Psychosocial Counselling (SNaP) for People Who Inject Drugs with HIV in Vietnam Using the Consolidated Framework for Implementation Research
  • Current compliance with surgical hand hygiene practices among surgical staff at An Giang General Hospital, 2024
  • The violation of the bans on tobacco advertising and promotion at points of sale in Vietnam, 2024
  • The prevalence of stress, anxiety, and depression symptoms among primary and secondary school teachers in Ha Noi, 2020
  • The effect of vitamin D on patients with depression symptoms: A systematic review and meta-analysis
  • Financial performance of Anh Quat General Hospital in the period 2021 – 2023
  • Stress and associated factors among 12th-grade students of the Hung Yen High School for Gifted Students in 2024
  • Knowledge about Universal Health Coverage among TB-related community-based organizations in Vietnam and associated factors
  • The effectiveness of buprenorphine treatment for people with opioid use disorder in Vietnam
  • Evaluation of the Public-Private Mix for Tuberculosis Control in Vietnam (2015–2023)
  • Traditional medication adherence and its related factors among patients with lumbar spine pain at Thua Thien Hue province
  • DANH MỤC KHÁC
    • Liên kết hữu ích
    • Thông báo
    • Tin tức sự kiện

Bài viết mới nhất

  • Một số trang web hữu ích đối với các nhà khoa học
  • Dành cho chuyên gia
  • Tạp chí Khoa học Nghiên cứu sức khỏe và Phát triển duyệt tối đa 1,0 điểm ngành Y trong Danh mục Tạp chí khoa học được tính điểm của Hội đồng giáo sư Nhà nước
  • CHÚC MỪNG NGÀY BÁO CHÍ CÁCH MẠNG VIỆT NAM (21/6)
  • GS.TS Hoàng Văn Minh - Hiệu trưởng Nhà trường 'lọt top' nhà khoa học có chỉ số trích dẫn hàng đầu thế giới

Bài viết nổi bật

  • Phần mềm dùng trong xử lý và phân tích số liệu được nhiều người sử dụng
  • Phần mềm dùng trong tìm kiếm, quản lý và trích dẫn tài liệu tham khảo Endnote
  • Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển, Trường Đại học Y tế công cộng mời gửi bài báo khoa học
  • Tìm kiếm nâng cao
Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển

Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển 

Đơn vị chủ quản:Trường Đại học Y tế công cộng

Giấy phép hoạt động Tạp chí: Bộ Văn hóa, Thể thao và Du lịch, giấy phép số 38/GP-BVHTTDL, cấp ngày 19 tháng 5 năm 2025

DOI: 10.38148

Điểm HĐGSNN: 1.0

Địa chỉ:Trường Đại học Y tế công cộng, Số 1A Đức Thắng, phường Đông Ngạc, Hà Nội
Website:  https: //jhds.edu.vn
Email: jhds@huph.edu.vn                   Số điện thoại:  024.6266.3024

Tông Biên tập: PGS.TS. Nguyễn Ngọc Bích

Chia sẻ
  • Privacy Policy
  • Accessibility
  • Design by Lienketso.vn